הזרקת שומן למיתרי הקול: כל מה שצריך לדעת

בזכות הקדמה הטכנולוגית, קיים היום מגוון רחב של טכניקות מתקדמות לטיפול בהפרעות במיתרי הקול, לרבות שתלים, לייזר והזרקות. הזרקת שומן למיתרי הקול הוא הליך זעיר-פולשני, המאפשר לטפל בבעיות שונות במיתרים בניתוח קצר ולא מסובך, שגם אינו כרוך בהחלמה ממושכת או קשה. אילו הפרעות במיתרי קול ניתנות לטיפול באמצעות הליך זה? וכיצד הניתוח מתבצע? כל התשובות במאמר הבא.

למי טיפול באמצעות הזרקת שומן למיתרי הקול יכול להתאים?

הטיפול מתאים למי שסובל מהמצבים הבאים:

  • שיתוק מיתר קול – המתבטא בקול חלש, לא יציב ושברירי, קוצר נשימה והתעייפות בזמן דיבור, וכן השתנקות בזמן שתיית מים.
  • דלדול במסת המיתר והצטלקות המיתרים – המתרחשים בעיקר אצל מבוגרים, עם העלייה בגיל, ומתבטאים גם כן בקול חלש, עייף ולא יציב.
הזרקת שומן למיתרי הקול

כיצד מתבצעת הזרקת שומן למיתרי הקול?

הליך הזרקת שומן למיתרים מתבצע בלרינגוסקופיה ישירה, פעולה זעיר-פולשנית (ללא חתכים או צלקות), הנעשית בהרדמה כללית. לרינגוסקופיה ישירה מאפשרת להסתכל על מיתרי הקול באופן ברור ולבצע פעולות מיקרו-כירורגיות, כמו הזרקת שומן, באמצעות מכשיר עדין המוחדר דרך הפה. ההליך נעשה בעזרת מיקרוסקופ כירורגי, המאפשר הגדלה משמעותית של האזור ומבט תלת-ממדי ברזולוציה גבוהה על המיתרים. בשלב הראשון, נשאבת כמות קטנה של שומן מאזור שסביב הטבור הבטני. לאחר מכן השומן עובר סינון והכנה – ולבסוף הוא מוזרק למיתרי הקול דרך הפה.

התאוששות והחלמה

ההתאוששות מהליך הזרקת שומן היא לרוב קלה. המטופל יכול לשוב לביתו לאחר השגחת לילה, ולחזור לפעילות שגרתית, אך חשוב להקפיד על שתיקה בימים הראשונים והפחתת הדיבור בשבועות שלאחר מכן. כמו כן, יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך החודש שלאחר הניתוח.

פרופ׳ יונתן להב הוא מנתח מיתרי קול ומומחה ברפואת אף אוזן וגרון, בעל ניסיון עשיר בהזרקות שומן ובניתוחים להסרת נגעים במיתרי הקול באמצעים המתקדמים ביותר בתחום. למידע נוסף וקביעת פגישת ייעוץ, התקשרו למספר בראש העמוד.

תוכן עניינים

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם: