טיפול מרפאתי

הטיפול המרפאתי במחלות מיתרי הקול

ישנן מספר פעולות במיתרי הקול אשר ניתן לבצע במרפאה, באמצעות אלחוש מקומי. ניתן להגיע לפתרון הבעיה הרפואית ולחסוך את הצורך בניתוח בהרדמה כללית, על כל הכרוך בכך. הפעולה מבוצעת בתנאי מרפאה נוחים, באלחוש מקומי המבוצע בהזלפה מהאף או מהפה. הפעולות לרוב אורכות כרבע שעה ולאחר השגחה של שעה ניתן לחזור הביתה עם הגבלת פעילות מינימלית. הטיפולים המקובלים כוללים שימוש בלייזר, הזרקת חומרי מילוי, סטרואידים ובוטוקס.

טיפול לייזר

לייזר במרפאה מתאים להסרת נגעים קטנים – פוליפים, בצקת, פפילומה, נגעים טרום סרטניים וסרטניים קטנים. ההחלטה על בחירה בין טיפול מרפאתי לבין ניתוח בהרדמה כללית מתקבלת בשלב הייעוץ בין הרופא למטופל לאחר שמועלות כל האפשרויות ונסקרים היתרונות היחסיים של כל שיטה. פרופ׳ להב הוא מהמובילים והמנוסים ביותר בארץ ובעולם בשימוש בלייזרים השונים בניתוחי מיתרי הקול וחלוץ השימוש בלייזר בטיפול מרפאתי בישראל.

הזרקת חומרי מילוי

חומרי מילוי סינתטיים כדוגמת ג׳ל חומצה היאלורונית, ג׳ל קלציום הידרוקסי-אפטיט. חומרים אלו משיגים אפקט מילוי וניפוח מיידי ומתאימים מאוד לטיפול בשיתוק מיתר הקול. הזרקה מאפשרת חזרה מיידית לתיפקודי קול, בליעה ונשימה ומאפשרת פתרון זמני מצוין למשך 3-6 חודשים, עד לחזרת מיתר משותק לתיפקוד או עד לביצוע טיפול ניתוחי קבוע כגון שתל סינתטי או הזרקת שומן. הפעולה אורכת כרבע שעה. לאחר השגחה בת שעה ניתן להשחרר, ולחזור לדיבור כעבור יממה.

הזרקת סטרואידים

סטרואידים הינם קבוצת תרופות עם פעילות חזקה של מניעת דלקת, הפחתת בצקת וריכוך צלקות. הזרקת סטרואידים במרפאה יכולה להתאים למטופלים עם מחלות דלקתיות כרוניות של מיתרי הקול, בצקת במיתרים או הצטלקות והתקשות של המיתרים – למשל לאחר ניתוח נרחב להסרת נגעים. הפעולה קצרה, אורכת דקות, וניתן להשתחרר מיד לאחר מכן הביתה להמשך שגרת פעילות.

הזרקת בוטוקס

בוטוקס הוא רעלן (botulinum toxin) המאפשר שיתוק והחלשה של שרירים סלקטיביים, לתקופה של עד 3 חודשים. החומר מוכר היטב מתחום האסתטיקה, לצורך הרפיית שרירי הפנים והשטחת קמטים. בתחום רפואת מיתרי הקול, הבוטוקס משמש להתמודדות עם רעידות לא רצוניות באזור הגרון ומיתרי הקול, אשר גורמות להתכווצויות פתאומיות של מיתרי הקול, קטיעות של הקול, חוסר יציבות קולית ואי יכולת להשלים מילים ומשפטים. הזרקה מדויקת של הבוטוקס במינונים נמוכים לחלק מהשרירים הקטנים המפעילים את מיתרי הקול עשויה להביא להקלה משמעותית בתיפקוד הקולי ובשיפור ניכר של איכות החיים. על מנת להשיג אפקט יציב וארוך טווח יש להקפיד על הזרקות חוזרות במרווחים של מס׳ חודשים כל פעם. הפעולה קצרה, אורכת דקות, וניתן להשתחרר מיד לאחר מכן הביתה להמשך שגרת פעילות.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם: