סרטן הגרון סיכויי החלמה

סרטן הגרון הנפוץ ביותר הוא סרטן תאי קשקש של מיתרי הקול. חשוב להדגיש כי בסרטן הגרון, כמו סוגי סרטן אחרים, ככל שהאבחון יהיה בשלב מוקדם יותר, כך הסיכוי להחלמה יהיה גבוה יותר. אצל חולים שהגידול הממאיר התגלה אצלם בשלב התחלתי, הסיכוי להחלמה עומד על כ-90-95% – לעומת סיכוי של 30-50% בשלבים המאוחרים. זיהוי גורמי הסיכון, כמו גם מודעות לתסמינים של סרטן הגרון – יעזרו לכם להגיע מוקדם יותר לאבחון אצל מומחה למיתרי קול, ובכך להגדיל את הסיכוי להחלמה מלאה ולחזרה לתפקוד מלא. במאמר הבא נתייחס לכל הפרמטרים שחשוב להכיר בכל הנוגע לסיכויי החלמה מסרטן הגרון, לרבות גורמי הסיכון, זיהוי סימנים מקדימים והטיפולים האפשריים בהתאם לשלב של המחלה.

גורמי הסיכון לסרטן הגרון

גורם הסיכון המשמעותי ביותר להתפתחות סרטן הגרון הוא עישון, וכמו כן צריכה מופרזת של אלכוהול. שילוב של השניים חמור במיוחד. 70-80% מהחולים בסרטן הגרון הם מעשנים. גורמים נוספים כוללים גיל (סרטן זה מתגלה בעיקר בגיל העמידה), מין (המחלה נפוצה יותר בגברים), וכן מקצוע (למשל מקצועות הכרוכים בחשיפה לחומרים מסוכנים כמו אסבסט ודיזל).

סרטן הגרון סיכויי החלמה

תסמינים וזיהוי מוקדם

כאמור, כאשר אנו מדברים על סיכויי החלמה מסרטן הגרון, חשוב לשים דגש על הסימנים המקדימים, לזהות אותם בזמן ולפנות לבדיקה רפואית בהקדם במידת הצורך. התסמינים העיקריים של סרטן מיתרי הקול הם:

  1. צרידות שלא חולפת למעלה משבועיים ואף מחמירה.
  2. כאבים בזמן בליעה.
  3. קשיי נשימה.
  4. כאב המקרין לאוזן.
  5. גוש צווארי.

טיפולים ואחוזי הצלחה

בשלבים המוקדמים של המחלה, הטיפול לרוב יתבצע באמצעות קרינה או ניתוח לייזר. במקרים רבים ניתוח לייזר עשוי להיות עדיף יותר, מאחר שהוא נמשך כשעה בלבד, נעשה ללא חתך בעור (דרך הפה), ויעיל מאוד בהסרה מלאה של הגידול.

לעומת זאת, טיפול קרינתי הוא ממושך יותר (נמשך כשישה שבועות) ועלול להוביל לתופעות לוואי משמעותיות וממושכות. אחוזי ההצלחה בשתי השיטות הללו עומד על כ-95%, אם הם נעשים בשלבים מוקדמים של המחלה. בשלבים מתקדמים יותר, הטיפול ייעשה באמצעות כריתה חלקית או מלאה של הגרון, בשילוב עם טיפול נוסף (קרינה, כימותרפיה עם או בלי טיפולים ביולוגיים)

פרופ׳ יונתן להב הוא מומחה מיתרי קול, ומנהל מחלקת אא״ג וניתוחי ראש וצוואר במרכז הרפואי קפלן. חלוץ בניתוחי לייזר למיתרי הקול ובעל ניסיון עשיר בכריתת נגעים שפירים וממאירים בטכניקה זו. למידע נוסף על סרטן הגרון, סיכויי החלמה והטיפולים האפשריים, ניתן להיוועץ בפרופ׳ להב בפגישת ייעוץ. לתיאום תור התקשרו למספר בראש העמוד.

תוכן עניינים

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם: